Dyplom Instytut Sztuki - Opole


„Dziennik intymny”

Moja praca składa się z 6 obrazów tworzących cykl.
Każdy przedstawia sylwetkę kobiety, znajdującą się w innym układzie kompozycyjnym,
w innej pozycji, ale każda w identycznej sytuacji. Zawieszone w przestrzeni abstrakcyjnej.
Istotnym elementem, budującym kompozycję cyklu jest linia położenia sylwetek,
sugerująca parabolę, wzniesienie obiektu i stopniowe obniżanie. Ten ruch podkreślany jest kolorem przestrzeni, będącym gradacją nastroju.
Podczas pracy, moim tematem, bodźcem stymulującym mnie w konsekwencji założenia,
były trzy pojęcia; emocje, kobieta i szczerość.
Po przez plamę, linię, widoczny rysunek malarski próbowałam zbudować intymny, osobliwy nastrój, każdej takiej zdarzającej się sytuacji. Konsekwentnie odrzucałam dalsze nakładanie, kolejnych warstw farby aby zachować surowość płaszczyzny i wyrażenie czystości i prostoty uczucia. Podążać w kierunku neoekspresjonistycznych założeń. Intuicja, ekspresja, afekt. Chciałam przedstawić ją w sytuacji bardzo intymnej, bardzo naturalnej. Ściągnąć z niej
tą konieczną nie rzadko, maskę perfekcji. Subiektywnie przedstawiając jej naturalne piękno.Dlatego też w tytule; dziennik, ponieważ moje przedstawienie jest synonimem szczerości.

Komentarze

Popularne posty